Egészség és stílus bársonytalpakon

Purring of Style

Purring of Style

Esküvői alakra fel :) Egészséges táplákozással a cél felé

2016. február 10. - pstyle

Mint a legtöbb lánynak, nekem is szerepel a 2016-os tervek között, hogy jó pár kilótól megszabadulok és formásabbá varázsolom a testemet.

A januári hónapban, mint ahogy azt már korábban írtam, a sportot sikerült az életem részévé tenni és megtalálni azokat a mozgásformákat, amiket élvezettel tudok a szürke hétköznapokban is végezni (lásd itt).

Január végén, azaz január 27-én, életem legszebb napján a Szerelmem megkérte a kezemet és a legnagyobb boldogsággal mondtam igent neki :) Megbeszéltük, hogy nem szeretnénk hosszú jegyességet, ezért idén július 30-án kötjük össze végleg az életünket. A kezdeti örömök és gratuláció fogadások után, azonban hamar ráeszméltem, ha én szeretnék lenni a legdögösebb menyasszony, akkor a táplálkozásom megváltoztatása sem várhat már sokáig. Szerencsés vagyok, mert ruhámat a nagynéném készíti, aki május elejéig hagyott haladékot, hogy elérjem a kívánt alakot, mert utána könyörtelenül méretet vesz rólam.

Szóval február a táplálkozási reformok hónapja és azért van még három hónapom addig a bizonyos méretvételig, így nem szerettem volna villám diétákkal sanyargatni magamat, hanem valami egészségesebb módot kerestem a kilók leolvasztására.

7d999cea6a452e2d0933c5d0be8c98f1.jpg

Nagyon sokat olvastam a különböző táplálkozási ajánlásokról, irányzatokról és lehetőségekről. Örömmel láttam, hogy egyre több lehetőség nyílik, egészséges ételek rendelésére, a boltokban egyre több segítsége van az ember lányának, hogy beazonosítsa az egészséges élelmiszereket. Mivel nem vagyok egy milliomos és a drága vőlegényem is igényli, hogy házi kosztot egyen, ezért fontos szempont volt az új életmód kialakításánál, hogy az ételek otthon is elkészíthetőek, az alapanyagok könnyen beszerezhetőek és egészségesek legyenek. Szerencsére nincs semmilyen ételallergiám, se intoleranciám, így csak a pénztárcám és a ízlésem szab határt, hogy mit válasszak. Első lépésként elhagytam a kenyeret, pékárukat (viszlát kakaós csiga), tésztát, krumplit, rizst. Alternatívaként igyekszem több zöldséget, gyümölcsöt enni, illetve reggelente néha eszem egy kis zabpelyhet is. A tejtermékekről nem tudok lemondani, de igyekszem mindenből az alacsony zsírszázalékút választani, illetve nem eszem előre gyártott gyümölcs joghurtot vagy túró rudit. De natúr joghurtból, zsírszegény túróból, kefirből egy kis gyümölcs, vagy fahéj segítségével varászlatos dolgokat lehet készíteni, amelyek egyből feledtetik, hogy tulajdonképpen én most diétázom. Zöldségekből bármi jöhet, és a hüvelyeseket is nagyon kedvelem, bár a puffasztó hatásuk miatt csak mértékkel eszem belőlük. Gyümölcsök közül banánt nem eszem, és szőlőt is csak nagyon ritkán. Azonban a zöld almát, a bogyós gyümölcsöket, a grapefruitot, citromot, narancsot gyakran becsempészem a napi étkezésbe. Húsokkal, halakkal jóban vagyok, zöldséggel körítve abszolút laktató ebéd és egy marék olajos magot(dió, mogyoró, mandula, stb.)  is megeszem néha uzsonna vagy tízórai gyanánt.

A legnagyobb nehézséget az esti rágcsálások kiiktatása jelenti számomra, mert imádunk mozizni és ropogtatni, de már dolgozom az alternatív megoldásokon (pl. répa csíkok fűszeres, joghurtos mártogatóssal).

Arról, hogy naponta mennyi folyadékot kell fogyasztanunk, arról megoszlanak a vélemények, én viszonylag sokat iszom, kb 2-3 litert egy nap, ezt vízből és zöld teából próbálom bejuttatni a szervezetbe. A kávéról, vagyis a koffeinről megpróbáltam lemondani, de nem bírtam valami jól, így a reggeli egy tejeskávé cukor nélkül a napi rutin része maradt.

A kiválasztott alapanyagokon túl, a kalóriabevitelre is igyekszem odafigyelni, mert lehet egy élelmiszer egészséges, a Cornell Egyetem és a Gröningen Egyetem kutatói is kimutatták, hogy az emberek hajlamosabbak többet enni azokból az ételekből, amikről azt gondolják, hogy egészséges. A kalóriák számolásához én a KalóriaBázist használom, ami nagyban megkönnyíti ezt a feladatot.

A hozzáadott só mennyiségét is igyekszem csökkenteni és más fűszerekkel helyettesíteni, mert az ajánlott napi mennyiség napi 5g só itthon, az USA-ban pedig a legújabb táplálkozási irányelv alapján már csak 2,3g az egészséges.

Az alkohol fogyasztással kapcsolatban nem szabtam korlátokat, mert az utóbbi időben amúgy sem vittem túlzásba, de ha mégis, akkor is igyekszem az ajánlásokat szem előtt tartani. Az ajánlott napi bevitel a nők esetében 1 a férfiak esetében 2 ital egy nap. ( 1 ital 1 pohár sörnek, 1dl bornak, vagy  4cl töménynek felel meg).

Végezetül ne csak azért váltsunk életmódot, hogy vékonyabbak, hanem hogy egészségesebbek és fittebbek legyünk. A helytelen táplálkozás nagyon sok krónikus betegséggel hozható összefüggésbe, mint a cukorbetegség és a magas vérnyomás. Azt elismerem,  hogy lehet az ember genetikailag is hajlamos ezekre a betegségekre, de a rossz életmóddal nem kellene tovább növelni a kialakulás kockázatát. Az ember számára az egészsége legyen a legnagyobb kincse és ne csak akkor, amikor már a rendelőben vagy a kórházban várakozunk az orvosra, hogy hozza rendbe azt, amivel mi nem törődtünk.

Úgyhogy egészséges életmódra fel, hogy még sokáig okozhassunk örömet a szeretteinknek, barátainknak és a környezetünknek. Ha pedig az áhított ruha, jelen esetemben a menyasszonyi ruha is tökéletesen, fog állni, az pedig csak a hab a tortán :)

Üdv:

E

 

süti beállítások módosítása